• GROUP CALLS - Be sure to check out the EVENTS CALENDAR to see when the next call is scheduled. You can join the group calls by CLICKING HERE

This is a test post

BringSEO

Administrator
Staff member
TESTING THE ABCD POST

---

PROBANDO EL POST ABCD

Hola, soy Ross del Reino Unido.

---

Hi, I'm Ross from the UK.

D : Vous avez dit que le nuage s'est levé tout droit et puis les vents sont venus ? Est-ce à ce moment-là que les bâtiments ont commencé à disparaître ?

K : Oui, et ils… les gens, ils sont tombés. Les gens viennent de… sont morts.

D : Les bâtiments ont-ils disparus lorsque le nuage s’est formé ou lorsque le vent a soufflé ?

K : Un peu des deux. Certains… quand le nuage a frappé, ils… ont disparu à ce moment-là. Certains, le grand vent, ça a tout renversé. Tous les gens…

(Il marqua une pause, comme s'il avait du mal à terminer des phrases.)

D : Êtes-vous tombé ?

K : Oui… Ils… ont criés. Je ne pouvais pas dire si c'était… c'était les gens qui criaient ou si c'était le bruit. Je ne… je ne sais pas. Tout ce que je sais c'est… tout le monde est en train de mourir !

(Sa voix s'estompa dans un murmure douloureux.)

Il y a eu une pause et je pouvais dire par le mouvement des yeux de Katie sous ses paupières que Nogorigatu regardait vers le bas. De façon inattendue, il laissa échapper : « Mes… mains », je ne comprenais pas ce qu'il voulait dire et il répéta. « Mes mains… sont noires ! Elles sont noires ! » Ainsi, il n'était pas simplement un observateur dans cette tragédie. Il avait également été blessé, mais ne l'avait pas remarqué jusqu'à présent en raison du choc de ce qui se passait. J’ai suggéré à Katie qu'elle ne ressentirait aucun inconfort physique. Des experts médicaux m'ont dit depuis que ce type de brûlure serait si profondes que les terminaisons nerveuses seraient détruites et qu'il n'y aurait aucune douleur, du moins immédiatement. Je ne le savais pas à l'époque et ma seule préoccupation était le bien-être de Katie.

D : Vos mains sont-elles les seules parties qui semblent noires ?

K : Non, mon… visage est comme s'il n'y avait rien… pas de peau. (Il gémit.)

Je devais chasser cette image repoussante de mon esprit si je devais continuer. Il demanda d'une voix de petit enfant : « Que se passe-t-il maintenant ? Où vais-je aller … ? Peut-être… il y en a d'autres comme moi, qui déambule… et je tombe. Et je me lève et je réessaye. »

D : Pensez-vous que vous pourriez retrouver le chemin de l'endroit où vous viviez ?

K : Il n’existe plus … c'est parti… Je dois partir, mais où dois-je aller ?

D : Où essayez-vous d'aller ?

K : Loin. Dehors. Par n’importe que moyen partir. S'éloigner… loin de cette… horreur.

D : Où vont les autres ?

K : Ceux que je peux voir… ils sont comme moi… ils sont juste… trébuchants, et… ils sont perdus.

D : Vous savez, Vous m’avez dit que les avions venaient tous les matins. Avez-vous vu des avions ce matin ?

K : (Comme si je réalisais juste qu'il pouvait y avoir un lien) Oui… c'est vrai… juste avant ça. Pourraient-ils… ? Ils… ont dû… laisser tomber… quelque chose d'horrible… ! (Halètement) Comment quelqu'un pourrait-il faire ça ? Comment ? Ne savent-ils pas ce qu'ils ont fait ? Est-ce qu'ils s'en soucient ?

Les mots étaient comme une voix désespérée qui criait dans le désert.

D : Pensez-vous qu'il y a un lien entre ce qui est arrivé et les avions qui sont passés ?

K : (Il était bouleversé.) C'est peut-être la seule explication. Ils ont dû… Faire quelque chose ! (Sa voix était pleine d'incrédulité.) Ils ont détruit la ville ! Une ville entière ! Elle est partie ! (Soudain il gémit.). J'ai l'impression que mes entrailles sont en feu. Tout est... C'est... comme si... quelqu'un craquait une allumette et la plaçait en moi, et que çà allumait comme un grand feu. C'est en feu.

J'ai réagi rapidement pour lui suggérer qu'elle ne ressentirait ni douleur ni inconfort. Les experts ont déclaré que les poumons de Nogorigatu avaient probablement été brûlés en respirant le vent incroyablement chaud. Cela se produit souvent lorsque les gens respirent la fumée d'un incendie. La sensation de douleur aurait pu être retardée en raison de la première réaction au choc. C'est de la pure spéculation et ses symptômes physiques pourraient avoir été causés par des brûlures profondes ou les radiations ou quelque chose dont nous ne sommes pas conscients. Katie aurait pu devenir une observatrice à tout moment et me décrire les scènes, mais apparemment son subconscient voulait qu'elle en fasse l'expérience. Ou peut-être que sa propre âme pensait qu'elle avait besoin de se souvenir de cela dans les moindres détails. Elle était tellement absorbée par cette expérience qu'elle a continué à ignorer mes suggestions de rester objective. J'ai essayé de détourner l'attention de Nogorigatu de lui-même et de sa condition physique, mais j'ai échoué.

D : Est-ce qu'il se passe quelque chose d’autre dans la ville ? (Je pensais à un incendie ou quelque chose de similaire.)

K : Pas… que je puisse dire. Je… je… ne sais pas. Je ne peux pas… voir… quoi que ce soit. C'est... je... je... je ne sais pas. Je viens de…

D : Pourquoi ? Y a-t-il trop de confusion ou autre chose ?

K : (lentement) Je… ne peux pas… voir grand-chose… du tout.

D : Pensez-vous que quelque chose ai affecté vos yeux ?

Etait-ce une réaction tardive à l'explosion, ou bloquait-il mentalement ce qu'il ne souhaitait pas voir ?

K : Je... je... ne sais pas. Tout ce que je sais, c'est que… c'est la douleur et la confusion, et l'horreur. POURQUOI ?

Il était évident qu'il ne pouvait pas se détacher des émotions ou de ce qui se passait. Je ne suis pas sadique ; Je ne voulais pas le faire souffrir juste pour obtenir cette histoire cruciale. J'ai décidé de retirer Katie de la scène et de la faire avancer d'environ une semaine. À ce moment-là, j'ai pensé que l'homme Japonais devrait être mort et qu'il pourrait revenir sur cette vie à partir de l'état d'esprit et m'en dire plus à ce sujet. Je me trompais.

K :(La voix était très douce.) Je suis… dans un immeuble. Ils ont… des gens sont venus. Ils prennent soin de ceux d'entre nous qui meurent.

Le vieux Japonais était donc plus résistant que je ne l'avais soupçonné. Il avait réussi à survivre une semaine, même avec les brûlures et l'empoisonnement aux radiations. Cela correspondait également aux souvenirs spontanés de Katie de sa vie. Elle n'était pas morte immédiatement, mais s'était attardée environ neuf jours après.

---

D: You said the cloud rose straight up and then the winds came? Is that when the buildings started disappearing? K: Yes, and they… the people, they fell. The people just… died. D: Did the buildings disappear when the cloud formed or when the wind blew? K: A bit of both. Some… when the cloud hit, they… disappeared then. Some, the strong wind, it knocked everything over. All the people… (He paused, as if he was having trouble finishing sentences.) D: Did you fall? K: Yes… They… screamed. I couldn't tell if it was… was the people screaming or if it was the noise. I don't… I don't know. All I know is… everyone is dying! (His voice faded into a painful whisper.) There was a pause, and I could tell from the movement of Katie's eyes beneath her eyelids that Nogorigatu was looking down. Unexpectedly, he blurted out, "My... hands." I didn't understand what he meant, and he repeated, "My hands... are black! They're black!" So, he wasn't simply an observer in this tragedy. He, too, had been injured but hadn't noticed until now due to the shock of what was happening. I suggested to Katie that she wouldn't feel any physical discomfort. Medical experts have since told me that this type of burn would be so deep that the nerve endings would be destroyed, and there would be no pain, at least not immediately. I didn't know that at the time, and my only concern was Katie's well-being. D: Are your hands the only parts that appear black? K: No, my… face is like there's nothing there… no skin. (He moaned.) I had to banish that repulsive image from my mind if I was to go on. He asked in a childlike voice, “What happens now? Where am I going to go…? Maybe… there are others like me, wandering… and I fall. And I get up and try again.” D: Do you think you could find your way back to where you used to live? K: It doesn't exist anymore… it's gone… I have to leave, but where do I go? D: Where are you trying to go? K: Far away. Outside. By any means necessary. Get away… away from this… horror. D: Where are the others going? K: The ones I can see… they're like me… they're just… stumbling, and… they're lost. D: You know, you told me the planes came every morning. Did you see any planes this morning? K: (As if I'm just realizing there might be a connection) Yes… that's right… right before that. Could they…? They… must have… dropped… something horrible…! (Gasping) How could someone do that? How? Don't they know what they've done? Do they even care? The words were like a desperate voice crying out in the wilderness. D: Do you think there's a connection between what happened and the planes that flew over? K: (He was distraught.) It might be the only explanation. They must have… done something! (His voice was full of disbelief.) They destroyed the city! An entire city! It's gone! (Suddenly he moaned.) I feel like my insides are on fire. Everything is... It's... like someone struck a match and placed it inside me, and it ignited like a huge fire. It's on fire. I reacted quickly to suggest to her that she wouldn't feel any pain or discomfort. Experts said Nogorigatu's lungs were likely burned from breathing in the incredibly hot wind. This often happens when people breathe smoke from a fire. The sensation of pain might have been delayed due to the initial shock reaction. This is pure speculation, and her physical symptoms could have been caused by deep burns or radiation or something we're unaware of. Katie could have become an observer at any moment and described the scenes to me, but apparently her subconscious wanted her to experience it. Or perhaps her own soul felt she needed to remember it in every detail. She was so absorbed in the experience that she continued to ignore my suggestions to remain objective. I tried to distract Nogorigatu from himself and his physical condition, but I failed. D: Is anything else happening in the city? (I was thinking of a fire or something similar.) K: Not… that I can tell. I… I… don't know. I can't… see… anything. It's… I… I… I don't know. I just… D: Why? Is there too much confusion or something? K: (slowly) I… can't… see much… at all. D: Do you think anything has affected your eyes? Was it a delayed reaction to the explosion, or was he mentally blocking out what he didn't want to see? K: I… I… don't know. All I know is… it's the pain and the confusion, and the horror. WHY? It was obvious he couldn't detach himself from the emotions or what was happening. I'm not sadistic; I didn't want to make him suffer just to get this crucial story. I decided to remove Katie from the scene and move her forward about a week. At that point, I thought the Japanese man should be dead and that he could look back on that life from a mental perspective and tell me more about it. I was wrong. K: (The voice was very soft.) I'm… in a building. They have… people have come. They're taking care of those of us who are dying. So the old Japanese man was more resilient than I had suspected. He had managed to survive a week, even with the burns and radiation poisoning. This also matched Katie's spontaneous recollections of her life. She hadn't died immediately, but lingered for about nine days.

D : Vous avez dit que le nuage s'est levé tout droit et puis les vents sont venus ? Est-ce à ce moment-là que les bâtiments ont commencé à disparaître ?

D : Les bâtiments ont-ils disparus lorsque le nuage s’est formé ou lorsque le vent a soufflé ?

K : Un peu des deux. Certains… quand le nuage a frappé, ils… ont disparu à ce moment-là. Certains, le grand vent, ça a tout renversé. Tous les gens…

K : Oui… Ils… ont criés. Je ne pouvais pas dire si c'était… c'était les gens qui criaient ou si c'était le bruit. Je ne… je ne sais pas. Tout ce que je sais c'est… tout le monde est en train de mourir !

Il y a eu une pause et je pouvais dire par le mouvement des yeux de Katie sous ses paupières que Nogorigatu regardait vers le bas. De façon inattendue, il laissa échapper : « Mes… mains », je ne comprenais pas ce qu'il voulait dire et il répéta. « Mes mains… sont noires ! Elles sont noires ! » Ainsi, il n'était pas simplement un observateur dans cette tragédie. Il avait également été blessé, mais ne l'avait pas remarqué jusqu'à présent en raison du choc de ce qui se passait. J’ai suggéré à Katie qu'elle ne ressentirait aucun inconfort physique. Des experts médicaux m'ont dit depuis que ce type de brûlure serait si profondes que les terminaisons nerveuses seraient détruites et qu'il n'y aurait aucune douleur, du moins immédiatement. Je ne le savais pas à l'époque et ma seule préoccupation était le bien-être de Katie.

Je devais chasser cette image repoussante de mon esprit si je devais continuer. Il demanda d'une voix de petit enfant : « Que se passe-t-il maintenant ? Où vais-je aller … ? Peut-être… il y en a d'autres comme moi, qui déambule… et je tombe. Et je me lève et je réessaye. »

D : Pensez-vous que vous pourriez retrouver le chemin de l'endroit où vous viviez ?

K : Loin. Dehors. Par n’importe que moyen partir. S'éloigner… loin de cette… horreur.

K : Ceux que je peux voir… ils sont comme moi… ils sont juste… trébuchants, et… ils sont perdus.

D : Vous savez, Vous m’avez dit que les avions venaient tous les matins. Avez-vous vu des avions ce matin ?

K : (Comme si je réalisais juste qu'il pouvait y avoir un lien) Oui… c'est vrai… juste avant ça. Pourraient-ils… ? Ils… ont dû… laisser tomber… quelque chose d'horrible… ! (Halètement) Comment quelqu'un pourrait-il faire ça ? Comment ? Ne savent-ils pas ce qu'ils ont fait ? Est-ce qu'ils s'en soucient ?

D : Pensez-vous qu'il y a un lien entre ce qui est arrivé et les avions qui sont passés ?

K : (Il était bouleversé.) C'est peut-être la seule explication. Ils ont dû… Faire quelque chose ! (Sa voix était pleine d'incrédulité.) Ils ont détruit la ville ! Une ville entière ! Elle est partie ! (Soudain il gémit.). J'ai l'impression que mes entrailles sont en feu. Tout est... C'est... comme si... quelqu'un craquait une allumette et la plaçait en moi, et que çà allumait comme un grand feu. C'est en feu.

J'ai réagi rapidement pour lui suggérer qu'elle ne ressentirait ni douleur ni inconfort. Les experts ont déclaré que les poumons de Nogorigatu avaient probablement été brûlés en respirant le vent incroyablement chaud. Cela se produit souvent lorsque les gens respirent la fumée d'un incendie. La sensation de douleur aurait pu être retardée en raison de la première réaction au choc. C'est de la pure spéculation et ses symptômes physiques pourraient avoir été causés par des brûlures profondes ou les radiations ou quelque chose dont nous ne sommes pas conscients. Katie aurait pu devenir une observatrice à tout moment et me décrire les scènes, mais apparemment son subconscient voulait qu'elle en fasse l'expérience. Ou peut-être que sa propre âme pensait qu'elle avait besoin de se souvenir de cela dans les moindres détails. Elle était tellement absorbée par cette expérience qu'elle a continué à ignorer mes suggestions de rester objective. J'ai essayé de détourner l'attention de Nogorigatu de lui-même et de sa condition physique, mais j'ai échoué.

D : Est-ce qu'il se passe quelque chose d’autre dans la ville ? (Je pensais à un incendie ou quelque chose de similaire.)

K : Pas… que je puisse dire. Je… je… ne sais pas. Je ne peux pas… voir… quoi que ce soit. C'est... je... je... je ne sais pas. Je viens de…

Etait-ce une réaction tardive à l'explosion, ou bloquait-il mentalement ce qu'il ne souhaitait pas voir ?

K : Je... je... ne sais pas. Tout ce que je sais, c'est que… c'est la douleur et la confusion, et l'horreur. POURQUOI ?

Il était évident qu'il ne pouvait pas se détacher des émotions ou de ce qui se passait. Je ne suis pas sadique ; Je ne voulais pas le faire souffrir juste pour obtenir cette histoire cruciale. J'ai décidé de retirer Katie de la scène et de la faire avancer d'environ une semaine. À ce moment-là, j'ai pensé que l'homme Japonais devrait être mort et qu'il pourrait revenir sur cette vie à partir de l'état d'esprit et m'en dire plus à ce sujet. Je me trompais.

K :(La voix était très douce.) Je suis… dans un immeuble. Ils ont… des gens sont venus. Ils prennent soin de ceux d'entre nous qui meurent.

Le vieux Japonais était donc plus résistant que je ne l'avais soupçonné. Il avait réussi à survivre une semaine, même avec les brûlures et l'empoisonnement aux radiations. Cela correspondait également aux souvenirs spontanés de Katie de sa vie. Elle n'était pas morte immédiatement, mais s'était attardée environ neuf jours après.

---

D: You said the cloud rose straight up and then the winds came? Is that when the buildings started disappearing?

K: Yes, and they… the people, they fell. The people just… died.

D: Did the buildings disappear when the cloud formed or when the wind blew?

K: A bit of both. Some… when the cloud hit, they… disappeared then. Some, the strong wind, it knocked everything over. All the people…

(He paused, as if he was having trouble finishing sentences.)

D: Did you fall?

K: Yes… They… screamed. I couldn't tell if it was… the people screaming or the noise. I don't… I don't know. All I know is… everyone is dying!

(His voice faded into a painful whisper.)

There was a pause, and I could tell from the movement of Katie's eyes beneath her eyelids that Nogorigatu was looking down. Unexpectedly, he blurted out, "My... hands." I didn't understand what he meant, and he repeated, "My hands... are black! They're black!" So, he wasn't simply an observer in this tragedy. He, too, had been injured but hadn't noticed until now due to the shock of what was happening. I suggested to Katie that she wouldn't feel any physical discomfort. Medical experts have since told me that this type of burn would be so deep that the nerve endings would be destroyed, and there would be no pain, at least not immediately. I didn't know that at the time, and my only concern was Katie's well-being.

D: Are your hands the only parts that appear black?

K: No, my… face is like there's nothing there… no skin. (He moaned.)

I had to banish that repulsive image from my mind if I was to go on. He asked in a childlike voice, “What happens now? Where am I going to go…? Maybe… there are others like me, wandering… and I fall. And I get up and try again.”

D: Do you think you could find your way back to where you used to live?

K: It doesn't exist anymore… it's gone… I have to leave, but where do I go?

D: Where are you trying to go?

K: Far away. Outside. By any means necessary. Get away… away from this… horror.

D: Where are the others going?

K: The ones I can see… they're like me… they're just… stumbling, and… they're lost.

D: You know, you told me the planes came every morning. Did you see any planes this morning?

K: (As if I was just realizing there might be a connection) Yes… that's right… right before that. Could they…? They… must have… dropped… something horrible…! (Gazing) How could someone do that? How? Don't they know what they've done? Do they even care?

The words were like a desperate voice crying out in the wilderness.

D: Do you think there's a connection between what happened and the planes that flew over?

K: (He was distraught.) Maybe that's the only explanation. They must have… done something! (His voice was full of disbelief.) They destroyed the city! An entire city! It's gone! (Suddenly he groaned.) I feel like my insides are on fire. Everything is... It's... like... someone struck a match and put it inside me, and it lit up like a huge fire. It's on fire.

I reacted quickly to suggest to her that she wouldn't feel any pain or discomfort. Experts said Nogorigatu's lungs had probably been burned by breathing in the incredibly hot wind. This often happens when people breathe smoke from a fire. The sensation of pain might have been delayed due to the initial shock. This is pure speculation, and her physical symptoms could have been caused by deep burns or radiation or something we're unaware of. Katie could have become an observer at any moment and described the scenes to me, but apparently her subconscious wanted her to experience it. Or perhaps her own soul felt she needed to remember it in every detail. She was so absorbed in the experience that she continued to ignore my suggestions to remain objective. I tried to shift Nogorigatu's attention away from himself and his physical condition, but I failed.

D: Is anything else happening in the city? (I was thinking of a fire or something similar.)

K: Not… that I can tell. I… I… don't know. I can't… see… anything. It's… I… I… I don't know. I just…

D: Why? Is there too much confusion or something?

K: (slowly) I… can't… see much… at all.

D: Do you think something affected your eyes?

Was it a delayed reaction to the explosion, or was he mentally blocking out what he didn't want to see?

K: I... I... don't know. All I know is... it's the pain and the confusion, and the horror. WHY?

It was obvious he couldn't detach himself from the emotions or from what was happening. I'm not sadistic; I didn't want to make him suffer just to get this crucial story. I decided to remove Katie from the scene and fast-forward about a week. At that point, I thought the Japanese man should be dead and that he could come back to that life from a different perspective and tell me more about it. I was wrong.

K: (His voice was very soft.) I'm... in a building. They... people came. They take care of those of us who are dying.

So the old Japanese man was more resilient than I had suspected. He had managed to survive for a week, even with the burns and radiation poisoning. This also corresponded with Katie's spontaneous recollections of her life. She hadn't died immediately, but had lingered for about nine days.

---

D: You said the cloud rose straight up and then the winds came? Is that when the buildings started disappearing?

K: A bit of both. Some… when the cloud hit, they… disappeared then. Some, the strong wind, it knocked everything over. All the people…

(He paused, as if he was having trouble finishing sentences.)

K: Yes… They… screamed. I couldn't tell if it was… the people screaming or the noise. I don't… I don't know. All I know is… everyone is dying!

There was a pause, and I could tell from the movement of Katie's eyes beneath her eyelids that Nogorigatu was looking down. Unexpectedly, he blurted out, "My... hands." I didn't understand what he meant, and he repeated, "My hands... are black! They're black!" So, he wasn't simply an observer in this tragedy. He, too, had been injured but hadn't noticed until now due to the shock of what was happening. I suggested to Katie that she wouldn't feel any physical discomfort. Medical experts have since told me that this type of burn would be so deep that the nerve endings would be destroyed, and there would be no pain, at least not immediately. I didn't know that at the time, and my only concern was Katie's well-being.

D: Are your hands the only parts that appear black?

K: No, my… face is like there's nothing there… no skin. (He moaned.)

I had to banish that repulsive image from my mind if I was to go on. He asked in a childlike voice, “What happens now? Where am I going to go…? Maybe… there are others like me, wandering… and I fall. And I get up and try again.”

K: It doesn't exist anymore… it's gone… I have to leave, but where do I go?

K: The ones I can see… they're like me… they're just… stumbling, and… they're lost.

D: You know, you told me the planes came every morning. Did you see any planes this morning?

K: (As if I was just realizing there might be a connection) Yes… that's right… right before that. Could they…? They… must have… dropped… something horrible…! (Gazing) How could someone do that? How? Don't they know what they've done? Do they even care?

The words were like a desperate voice crying out in the wilderness.

D: Do you think there's a connection between what happened and the planes that flew over?

K: (He was distraught.) Maybe that's the only explanation. They must have… done something! (His voice was full of disbelief.) They destroyed the city! An entire city! It's gone! (Suddenly he groaned.) I feel like my insides are on fire. Everything is... It's... like... someone struck a match and put it inside me, and it lit up like a huge fire. It's on fire.

I reacted quickly to suggest to her that she wouldn't feel any pain or discomfort. Experts said Nogorigatu's lungs had probably been burned by breathing in the incredibly hot wind. This often happens when people breathe smoke from a fire. The sensation of pain might have been delayed due to the initial shock. This is pure speculation, and her physical symptoms could have been caused by deep burns or radiation or something we're unaware of. Katie could have become an observer at any moment and described the scenes to me, but apparently her subconscious wanted her to experience it. Or perhaps her own soul felt she needed to remember it in every detail. She was so absorbed in the experience that she continued to ignore my suggestions to remain objective. I tried to shift Nogorigatu's attention away from himself and his physical condition, but I failed.

D: Is anything else happening in the city? (I was thinking of a fire or something similar.)

K: Not… that I can tell. I… I… don't know. I can't… see… anything. It's… I… I… I don't know. I just…

D: Why? Is there too much confusion or something?

K: (slowly) I… can't… see much… at all.

D: Do you think something affected your eyes?

Was it a delayed reaction to the explosion, or was he mentally blocking out what he didn't want to see?

K: I... I... don't know. All I know is... it's the pain and the confusion, and the horror. WHY?

It was obvious he couldn't detach himself from the emotions or from what was happening. I'm not sadistic; I didn't want to make him suffer just to get this crucial story. I decided to remove Katie from the scene and fast-forward about a week. At that point, I thought the Japanese man should be dead and that he could come back to that life from a different perspective and tell me more about it. I was wrong.

K: (His voice was very soft.) I'm... in a building. They... people came. They take care of those of us who are dying.

So the old Japanese man was more resilient than I had suspected. He had managed to survive for a week, even with the burns and radiation poisoning. This also corresponded with Katie's spontaneous recollections of her life. She hadn't died immediately, but had lingered for about nine days.

Il n'arrivait pas à faire sortir les sons. Je devais rassurer Katie, sachant qu'à tout moment elle pourrait décider d'y mettre fin et de se réveiller. J'ai parlé avec douceur et amour à Nogorigatu, car j'étais vraiment venu à ressentir une grande compassion pour cet homme. « Vous pouvez en parler. En fait, ce serait sans doute bien d'en parler car, voyez-vous, je comprends »

K : Je ne sais pas… c'est dur d'entendre autre chose que les cris ! Les gens sont… ceux qui peuvent courir courent. Les gens tombent. Certains trébuchent, tendent les bras… (Le choc s’amplifie presque jusqu’à la panique) Tout est parti ! Tout a été détruit ! Les bâtiments sont comme ils n'ont jamais été ! Il ne reste rien ! POURQUOI ?

D : Êtes-vous seul ou avec vos filles ?

K : Je suis seul. (Abasourdi) Je ne sais pas où elles sont. Tout est parti ! La ville est comme … disparue. Il n'y a que des décombres… et des cris !

Alors même que j'écris ces mots, je peux à nouveau entendre l'horreur totale dans la voix de Katie. Je devais me garder d'être pris par cette scène. Ce n'est qu'en restant objectif que je pourrais la surveiller et penser aux questions à lui poser.

D : Où se situe le marché ?

K : J'étais… par l'une des entrées de la ville. Il… était loin… du centre.

---

He couldn't get the sounds out. I had to reassure Katie, knowing that at any moment she could decide to end it and wake up. I spoke gently and lovingly to Nogorigatu, because I had truly come to feel great compassion for this man. "You can talk about it. In fact, it would probably be good to talk about it because, you see, I understand."

K: I don't know... it's hard to hear anything but the screams! People are... those who can run are running. People are falling. Some are stumbling, reaching out their arms... (The shock intensifies almost to the point of panic) Everything is gone! Everything has been destroyed! The buildings are as they've never been! There's nothing left! WHY?

D: Are you alone or with your daughters?

K: I'm alone. (Stunned) I don't know where they are. Everything is gone! The city is like... vanished. There's nothing but rubble… and screams!

Even as I write these words, I can hear the utter horror in Katie's voice again. I had to keep myself from being swept away by the scene. Only by remaining objective could I observe her and think of the questions to ask her.

D: Where is the market?

K: I was… by one of the entrances to the town. It… was far… from the center.

D: You said the cloud rose straight up and then the winds came? Is that when the buildings started to disappear?

(He paused, as if he were struggling to finish his sentences.)

K: Yes… They… screamed. I couldn't tell if it was… was the people screaming or if it was the noise. I don't… I don't know. All I know is… everyone is dying!

There was a pause, and I could tell from the movement of Katie's eyes beneath her eyelids that Nogorigatu was looking down. Unexpectedly, he blurted out, "My… hands." I didn't understand what he meant, and he repeated, "My hands… are black! They're black!" So, he wasn't simply an observer in this tragedy. He had also been injured, but hadn't noticed until now due to the shock of what was happening. I suggested to Katie that she wouldn't feel any physical discomfort. Medical experts have since told me that this type of burn would be so deep that the nerve endings would be destroyed and there would be no pain, at least not immediately. I didn't know that at the time, and my only concern was Katie's well-being.

D: Are your hands the only parts that look black?

K: No, my… face is like there's nothing there… no skin. (He groaned.)

I had to banish that repulsive image from my mind if I was to continue. He asked in a small, childlike voice, "What happens now? Where am I going to go…? Maybe… there are others like me, wandering around… and I fall. And I get up and try again."

K: It's gone… it's gone… I have to leave, but where do I go?

Salut, j'écris en anglais

---

hey im typing in English

Back